Aku cuba dah...

Pernah tak korang bila di suruh buat sesuatu tapi gagal korang cakap ''aku cuba dah..tapi tak dpt"..aku slalu guna ayat nie...ayat nie adalah ayat penyelamat diri...selalu aku guna bila aku tak dapat capai apa yang aku nak...bak kata orang lain...GAGAL...he..he..he...tapi setiap kali aku guna ayat nie ada satu perasaan lega menyelinap masuk...comforting...mungkin nie salah satu cara our brain try to make us feel at ease with ourselves...tapi apa-apa pun biler students aku cakap diorang dah cuba tapi tak berjaya...aku mula rasa ayat "aku dah cuba" nie dah mula jadi alasan...sebab aku tak nampak apa-apa cobaan pun yang diorang lakukan....tapi kalau luar sekolah tak tahu la..sebab aku bukannya ikut diorang pergi memancing, merempit dan me-yang sewaktu dengannya..anyway...baru-baru nie aku terjumpa dengan seseorang dan kami bersembang panjang jugaklah...lepak+sembang+minum2 = 3 jam...tapi itu masih tidak mengapa...tak lama lepas tu...telefon member aku yang sorang nie berdering...tak lama lepas dia bersembang dengan orang yang menelefonnya, dia pun duduk dengan muka tension...mula2nya aku malas nak bertanya...tapi lepas setengah jam mengadap mukanya yang macam itik serati tu, aku pun bertanyalah dengan baiknya...

aku              : apehal bro, sapa call tadi..apasal muka tension?
member aku : biasala..awek aku..sibuk tanya aku kat mana..dengan siapa..lelaki ke perempuan...

aku              : pergh...queen control giler awek ko yer...
member aku : tu la yang buat aku tension tu..
aku              : kalau dah tension camnie, apesal ko tak slow talk dengan dier..kasi dia faham...
member aku : aku dah cuba dah..dia asyik tuduh aku tipu ja...penat dah aku...
aku              : kalau camtu..minta clash la...biar dier tergezut skit...
member aku : aku dah cuba dah...tapi tak berjaya...
aku              : apasal lak...ko tak tahan tak jumpa dia ka...
member aku : bukan pasal tu...aku cuba mintak clash tapi tak berjaya...aku tak mampu...

Aku yang mula bengang pown bertanya dengan suara kasar sedikit...
aku              : apesal yang ko tak mampu..
member aku : aku cuba nak mintak clash dengan dia....tapi bila dia suruh bayar balik duit RM300 yang aku pinjam aritu...trus aku tak mampu...trus aku gagal mintak clash...

Aku pun bangun dan terus ke kaunter. Member aku tengok aku sambil menjerit..

"Babe, bayarkan air aku skali ya..!"...


AKU CUBA DAH...TAPI GAGAL...!

No comments: